Sinds 2013 maakt CineCars korte films van klassieke en iconische autos die middels het internet door honderduizenden mensen zijn bekeken. Wat uit de passie van Mirko Cocco (filmer en initiator van CineCars) begon is inmiddels uitgegroeid tot een community actieve liefhebbers die wekelijks fotoreportages en verhalen voor de website maken.

In Nederland heeft CineCars  ook haar tv debut gehad met  het programma Mijn Droomauto op de televisiezender ONS (voorheen Nostalgienet) en de eerste crowdfunded documentaire “Le Pantere della Polizia Italiana”  over de Italiaanse Politie auto en haar rol in de na-oorlogse geschiedenis is inmiddels ook een feit.

CineCars heeft zich als doel gesteld het verhaal van de autogeneratie vast te leggen en is keer op keer op zoek naar goede samenwerkingen en mogelijkheden om nieuwe films te maken en te financieren.

Naast het direct investeren en sponsoren van films is crowdfunding ook een mogelijkheid om samen met CineCars te werken aan nieuwe producties. CineCars werkt samen met initiatiefnemers als clubs, musea en particulieren in heel Europa om dergelijke film projecten vorm te geven. Met onze ervaring en netwerk als inzet helpen we ideeën te budgetteren, als crowdfunding te presenteren en uiteindelijk om te zetten tot korte films en documentaires.

Bedrijven en sponsoring via Crowdfunding:

Eenmaal gestart met een crowdfunding voor een productie is het zaak het wereldkundig te maken en de doelgroep gericht te treffen met het idee om zo steun te krijgen voor het initiatief.

CineCars biedt in deze uiteindelijk de film met daarin mogelijkheden om te adverteren in de vorm van aftiteling, pre roll of product placement en een productie fotoboek, waarin het project wordt beschreven met achtergrond van zowel productie als onderwerp. Ook hier is mogelijkheid tot adverteren in verschillende vormen.

Ook verwelkomen wij bedrijven die in de crowdfundingfase ons willen ondersteunen met zogenaamde rewards voor de crowdfunders. Dit zijn geschenken die aangeboden worden aan de funders gerelateerd aan het bedrag die men in de crowdfunding stopt.

Dat kan uiteenlopen van een set poetsdoeken tot een speciale hotel overnachting, uiteraard nemen we deze acties en ondersteunende bedrijven mee in onze communicatie in zowel social als in andere beschikbare media  die ten doel is binnen een periode van 6 weken het benodigde budget voor de geplande film bij elkaar te funden.